ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ 14/05/2021
2021-06-17 08:59
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΕ Δ.Σ. ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΤΟΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΦΑΜΑΡ
Ημερομηνία: 14 Μαΐου 2021
Συμμετέχοντες:
Από την Εταιρεία
Αθ. Μυτιληναίος, Μ. Σελιάμη, Κ. Μαντά
Από το Σωματείο
Σ. Παπαθεοχάρης, Β. Μπαλαμούτη, Γ. Μακροδημήτρης, Γ. Βαρσαμάς, Α. Χαλβατζή
ΘΕΜΑΤΑ:
- Οικονομικά στοιχεία Εταιρείας για το έτος 2020.
- Διαδικασία Θερμομέτρησης.
- Εργαζόμενοι ΦΑΜΑΡ μέσω εταιρείας παρόχου.
- Μετακίνηση Διανομής Αυλώνα στη Θήβα.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
- Οικονομικά στοιχεία εταιρείας για το έτος 2020
Η εταιρεία ενημέρωσε το σωματείο ότι τα οικονομικά στοιχεία για το κλείσιμο του έτους του 2020, δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί και αναμένουμε μέσα στις επόμενες 2-3 εβδομάδες να κλείσουν, ώστε και να κοινοποιηθούν. Παρόλα αυτά αξίζει να σημειωθεί, ότι η χρονιά του 2020 έκλεισε με θετικό πρόσημο και υπήρξε εξισορρόπηση και σταθεροποίηση μετά από την αρνητική πορεία των προηγούμενων ετών. Η εταιρεία, μετά τη σημαντική μείωση στα κέρδη της το 2018-2019 αρχίζει από το 2020 να μπαίνει σε θετική λειτουργία, με σημαντικές επενδύσεις που θα συνεχιστούν και μέσα στο 2021.
Συγκεκριμένα η εταιρεία, τα προηγούμενα χρόνια, σε σχέση και με άλλες φαρμακοβιομηχανίες που είχαν αύξηση από το 2018 στο 2019, είχε μία μείωση 6% στο κύκλο εργασιών της ενώ τα αποτελέσματά της αποτελούσαν μόνον το 3% του κύκλου εργασιών της, όταν σε άλλες μεγάλες φαρμακοβιομηχανίες ξεπερνούσαν το 10%.
Να σημειωθεί ότι μέσα στο 2020 είχαμε μία σημαντική αύξηση της τάξεως του 35% αναφορικά με τα CAPEX, υπάρχουν επενδυτές που δείχνουν ενδιαφέρον και είναι σημαντικό ότι και μέσα στο 2021 έχουν δρομολογηθεί επιπλέον σημαντικές επενδύσεις. Επίσης μέχρι σήμερα η εταιρεία έχει δαπανήσει 1,8 εκατομμύρια ευρώ αναφορικά με το covid (μάσκες, πούλμαν, καραντίνες, ευπαθή ομάδα, αντισηπτικά, τεστ covid, UV), αλλά κατάφερε να πετύχει τους στόχους της παρά τη μεγάλη επιβάρυνση του Covid19.
Το ερώτημα που τέθηκε από το σωματείο είναι αν μέσα στα 1,8 εκ. περιλαμβάνονται και τα μεροκάματα των εργαζομένων από τις καραντίνες και αν η εταιρεία έχει λάβει κάποια επιδότηση από το κράτος αναφορικά για τις δαπάνες του covid.
Η εταιρεία επισήμανε ότι έχει συμπεριληφθεί και το κόστος μισθοδοσίας των εργαζομένων που μένουν εκτός εταιρείας λόγω καραντίνας ή ευπαθή ομάδα. Επίσης επιβεβαιώνει ότι δεν έχει λάβει καμία επιδότηση από το κράτος, αλλά αναμένει την επιδότηση των αδειών ειδικού σκοπού, όπως ισχύει για όλες τις εταιρείες. Η εταιρεία δεν έχει λάβει καμία βοήθεια από το κράτος και δεν έχει κάνει καμία χρήση αναστολής (αναφορικά με το δικαίωμα που έχει για τις ευπαθείς ομάδες), ή αντικατάσταση ωρών από καραντίνα.
Η εταιρεία ενημέρωσε ότι μέσα στο 2021 έχουμε πιο έντονο πρόβλημα αναφορικά με την πτώση όγκων σε μία σειρά εγκαταστάσεων στην Ελλάδα κυρίως στον Άλιμο, Ανθούσα και 49. Τα νούμερα δείχνουν στο πρώτο τετράμηνο του 2021 σε σύγκριση με το πρώτο τετράμηνο του 2020 έχουμε μία μείωση στους όγκους των συγκεκριμένων BU της τάξης του 20%, γεγονός που οφείλεται στη μεγάλη πτώση ζήτησης σε παυσίπονα και αντιπυρετικά. Πρόσφατο δημοσίευμα παρουσίαζε την πτώση αυτή να ανέρχεται σε 44%. Παρόλα αυτά η εταιρεία είναι αισιόδοξη και η όποια δυσκολία θα ξεπεραστεί, ενώ παράλληλα γίνονται προσπάθεια με εσωτερικές μετακινήσεις από όλα τα BU να διασφαλίσει τις θέσεις εργασίες των εργαζομένων, ΦΑΜΑΡ και παρόχου, ενώ υπάρχουν και BU που πηγαίνουν καλύτερα και βοηθάνε στην καλή μας πορεία. Οι σχέσεις με τους πελάτες μας έχουν βελτιωθεί πολύ, έχουμε ανακτήσει την εμπιστοσύνη, φέρνουμε νέες συνεργασίες και η όποια μείωση έχουμε οφείλεται αποκλειστικά στις επιπτώσεις του Covid.
Στη συνέχεια το σωματείο εξέφρασε τα ερωτήματα:
- ενώ υπάρχει μείωση 20% στους όγκους, λόγω χαμηλής ζήτησης των παραπάνω προϊόντων στην αγορά, η διανομή φαίνεται να μην έχει πτώση.
- Αν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία και για τα 4 εργοστάσια αναφορικά με πελάτες που έχουν διακόψει την συνεργασία τους με την εταιρεία μας
- Αν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία και για τα 4 εργοστάσια για νέους πελάτες, καθώς είναι πολύ σημαντική για την εταιρεία η είσοδος και προσέλκυση νέων πελατών.
Η θέση της εταιρείας είναι ότι και η διανομή είχε πτώση όγκων που άρχισε να φαίνεται από τον Νοέμβριο του 2020, προφανώς όμως δεν φάνηκε καθώς εξισορρόπησε με την είσοδο νέων πελατών. Δεν χάνουμε πλέον πελάτες, έχουν γίνει μειώσεις όγκων σε πελάτες που διατηρούμε, αλλά οι σχέσεις μας με τους πελάτες βελτιώνονται και έρχονται νέοι πελάτες και νέες συνεργασίες. Η εταιρεία εξετάζει συνεχώς την προσέλκυση νέων πελατών.
Η άποψη του σωματείου είναι ότι κατανοεί ότι ο βασικός λόγος πτώσης όγκων μπορεί να είναι η επιδημία, αλλά η άποψη του είναι πως αν η εταιρεία είχε καταφέρει να μην χάσει πελάτες ή να φέρει νέους, η πτώση όγκων θα ήταν μικρότερη.
Φαίνεται ότι τον τελευταίο καιρό, η εταιρεία ακολουθεί μια σφικτή οικονομική πολιτική και επειδή αυτό στο παρελθόν ήταν προάγγελος αναζήτησης επενδυτή για την εταιρεία, το Σωματείο εξέφρασε την ανησυχία του να μην οδηγηθεί για μία ακόμα φορά η εταιρεία σε πώληση, χωρίς πρώτα να έχουν γίνει οι απαραίτητες επενδύσεις, καθώς έχει γερασμένο μηχανολογικό εξοπλισμό, όπως άλλωστε είχε υποσχεθεί στο Business Plan ο τωρινός ιδιοκτήτης.
Για αυτό το λόγο το Σωματείο ζητάει στην επόμενη συνάντηση, εκτός από την παρουσίαση αναλυτικά ανά B.U. των οικονομικών στοιχείων και σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, θα ήθελε μια αναλυτική παρουσίαση των επενδύσεων, CAPEX, που έχουν γίνει από το νέο ιδιοκτήτη καθώς και αυτών που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν ανά B.U..
Επίσης θα ήθελε συγκεκριμένα στοιχεία που αφορούν τους πελάτες και τους όγκους δουλειάς που έχουν προγραμματιστεί όπως πόσους πελάτες είχε η εταιρεία όταν ανέλαβε ο νέος ιδιοκτήτης, πόσους αυτή την στιγμή, πόσοι είναι οι νέοι πελάτες και το τι όγκους έχουν προγραμματίσει οι πελάτες ανά B.U.
Η εταιρεία επισημάνει ότι υπάρχει πρόγραμμα επενδύσεων, επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ, θα συλλέξει αναλυτικά τα στοιχεία και θα τα παρουσιάσει στην επόμενη συνάντηση.
Κατά την διάρκεια συζήτησης των οικονομικών στοιχείων, το σωματείο έκανε αναφορά για τις υπερωρίες που καλούνται οι εργαζόμενοι να δουλεύουν το τελευταίο διάστημα. Η πρότασή του είναι να προχωρήσουμε σε νέες προσλήψεις ώστε να μην επιβαρύνονται τόσο πολύ σωματικά οι εργαζόμενοι.
Η εταιρεία θεωρεί ότι μέσα στο γενικό πλαίσιο της βελτίωσης της θέσης της Famar ως εργοδότη θα πρέπει να υπάρξουν ισορροπίες και στις συνθήκες εργασίες, να είναι ενήμεροι οι εργαζόμενοι για την βάρδια τους, να υπάρχει σωστός προγραμματισμός στις γραμμές που θα εργαστεί, να υπάρχει σωστή επικοινωνία εργαζομένων και προϊστάμενων. Οι εργαζόμενοι πρέπει είναι περήφανοι που εργάζονται στη ΦΑΜΑΡ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΦΑΜΑΡ έχει πολύ σημαντική παρουσία σε κέντρα εμβολισμού (κέντρο ξιφασκίας, Κηφισιάς, Περιστέρι), λόγω της δωρεάς αντισηπτικών μπουκαλιών που έκανε σε δημόσιους φορείς.
- Διαδικασία Θερμομέτρησης
Η εταιρεία ενημέρωσε το σωματείο ότι έχει συνταχθεί νέα διαδικασία για την θερμομέτρηση του προσωπικού, κατά την είσοδό του στις εγκαταστάσεις. Η νέα διαδικασία θα προωθηθεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση του σωματείου για να συζητηθεί στην επόμενη συνάντηση.
- Εργαζόμενοι ΦΑΜΑΡ μέσω εταιρείας παρόχου
Το σωματείο ζήτησε από την εταιρεία, να εξετάσει το ενδεχόμενο οι εργαζόμενοι που είναι πολλά χρόνια με συμβάσεις παρόχου να περάσουν σε σύμβαση ΦΑΜΑΡ. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι υπάρχουν εργαζόμενοι που καλύπτουν μόνιμες και υπεύθυνες θέσεις όπως μηχανικοί, pickers, υπεύθυνες και εργαζόμενες στις γραμμές, για πάνω από 6 χρόνια, σε κάποιες περιπτώσεις 10-12 χρόνια, τους οποίους η εταιρεία λήγει την σύμβασή τους 1 μήνα και τους επαναπροσλαμβάνει για να μην αποκτήσουν το δικαίωμα της μονιμότητας. Όσο δίκαια και να θεωρεί ότι τους διαχειρίζεται η ΦΑΜΑΡ σε σχέση με τους εργαζόμενους με συμβάσεις ΦΑΜΑΡ, θα υπάρχει για αυτούς ένα αίσθημα αδικίας, όταν βλέπουν να περνάνε στην ΦΑΜΑΡ συνάδελφοι με πολύ λιγότερα χρόνια, καθώς υπάρχουν παραδείγματα που κάποιοι φοβούνται να κάνουν ακόμα και εγχείρηση για να μην λήξει η σύμβασή τους, ή εργαζόμενοι που ενώ εργάζονται αρκετά χρόνια δεν καλύπτονται σε περίπτωση ασθένειας. Η Χαλκίδα είναι μικρή πόλη και δεν βοηθάει την εικόνα της εταιρείας και την ευχέρεια της να προσλαμβάνει ή να διατηρεί το προσωπικό της, να ακούγεται ότι χρησιμοποιεί εργαζόμενους για πολλά χρόνια με εργολάβο ή να ακούγονται προβλήματα με τους εργαζόμενους.
Η θέση της εταιρείας είναι ότι είμαστε μία contract manufacturing εταιρεία, που σημαίνει ότι υπάρχουν αυξομειώσεις όγκων καθώς η λειτουργία των εγκαταστάσεών μας εξαρτάται αποκλειστικά από τις παραγγελίες των πελατών μας, συνεπώς κρίνεται αναγκαίο να υπάρχει και αντίστοιχη ευελιξία. Παρόλα αυτά η εταιρεία δεν θέλει να χάσει εργαζόμενους με εμπειρία και εξειδίκευση, και υπάρχουν εργαζόμενοι παρόχου έχουνε περάσει σε σύμβαση. Συμφωνεί να επανεξετάσει τις περιπτώσεις κυρίως για τους εργαζόμενους που είναι πολλά χρόνια σε εργολάβο, ώστε να θέσει κάποια κριτήρια αξιολόγησης και να μην υπάρχουν σκιές για το ποιοι περνούν και ποιοι όχι σε σύμβαση ΦΑΜΑΡ.
- Μετακίνηση Διανομής Αυλώνα στη Θήβα
Το σωματείο επισήμανε ότι οι εργαζόμενοι της διανομής, έχουν ενημερωθεί ότι θα μετακινηθούν όλοι στη Θήβα και στη συνέχεια θα εξεταστεί από την εταιρεία ποιοι εργαζόμενοι δεν επιθυμούν να παραμείνουν στην εκεί εγκατάσταση. Το σωματείο επιθυμεί, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού είναι πρόθυμο να μετακινηθεί, να ληφθεί υπόψη ποιοι εργαζόμενοι δεν επιθυμούν στην εν λόγω μετακίνηση και να παραμείνουν Αυλώνα. Υπάρχουν εργαζόμενοι, κυρίως Αθηναίοι, που προτιμούν να φύγουν λαμβάνοντας την αποζημίωση τους, αν δεν τους δοθεί η δυνατότητα παραμονής τους στον Αυλώνα ή σε κάποια άλλη εγκατάσταση της εταιρείας που να έχει μικρότερο ή ίδιο χρόνο απόστασης από το σπίτι τους, όπως ο Αυλώνας.
Η εταιρεία καλεί όλους τους εργαζόμενους να μετακινηθούν στη Θήβα και στη συνέχεια θα εξετάσει όλα τα προβλήματα που προκύπτουν από την εν λόγω μετακίνηση ώστε να δρομολογηθούν οι όποιες αποφάσεις. Η εταιρεία έχει συλλέξει τα στοιχεία για το ποιοι εργαζόμενοι δεν επιθυμούν να μετακινηθούν και έχει γίνει μία προτεραιοποίηση, σύμφωνα με τον τόπο διαμονής τους, ειδικών αναγκών ή και προσωπικών λόγων. Έχει γίνει καταγραφή από το τοπικό HR και έχουν ενημερωθεί όλοι οι αρμόδιοι. Θα πρέπει να μετακινηθεί όλη η ομάδα της διανομής ώστε να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στη λειτουργία της εγκατάστασης και στη συνέχεια θα εξεταστεί η κάθε περίπτωση ξεχωριστά, άλλωστε υπάρχει μία καθυστέρηση στην όλη διαδικασία καθώς ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα (αποδυτήρια, γραφεία). Είναι σημαντικό για την εταιρεία να ολοκληρωθούν οι υποδομές για να υποδεχτούν σωστά το προσωπικό.
Η θέση του σωματείου είναι να ολοκληρωθεί η μετάβαση στη Θήβα χωρίς προβλήματα, ήδη η ψυχολογία των εργαζομένων δεν είναι καλή λόγω της μετακίνησης, οπότε να μην δημιουργούμε και επιπλέον προβλήματα όπως για παράδειγμα η μετακίνησή τους με τα πούλμαν. Υπάρχουν παράπονα ότι για κάποιους δεν προβλέπεται μετακίνηση, οι εργαζόμενοι πρέπει να μετακινηθούν 5χλμ από την οικία τους χωρίς να έχουν μεταφορικό μέσο και σε περιοχές (χωριά) που δεν υπάρχει συγκοινωνία για να μεταβούν στη στάση, οπότε το σωματείο θα ήθελε οι στάσεις να παραμείνουν τουλάχιστον με την εξυπηρέτηση που έχουν σήμερα.
Η εταιρεία έχει φροντίσει για την μετακίνηση, όσο αυξάνονται τα άτομα που μετακινούνται στη Θήβα, θα προστίθενται επιπλέον δρομολόγια οπότε θα ομαλοποιηθούν τα δρομολόγια και οι στάσεις με την ολοκλήρωση της μεταφοράς τους.
Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ
Κατεβάστε τα πρακτικά σε μορφή pdf